Over Diana Ozon

Diana Ozon is dichter, auteur, performer, tekenaar en gast- docent. Ze publiceert sinds '77 is bevlogen podiumfenomeen, treedt solo op en soms met muzikale begeleiding.

Informatie

Biografie
Bibliografie

Agenda

21 Maart - Amsterdam

Wereld Poëzie Dag in De Uylenburgh

(lees verder)

26 Maart - Steenwijk

Steenwijk Dicht in De Heren van de Rechter

(lees verder)

3 April - Breda

`Dichten om te herdenken' op het OLV

(lees verder)

5 April - Breda

`Dichten om te herdenken' op het OLV

(lees verder)

3 Juni - 15 okt. Den Bosch

De jaren 80 in Het Noordbrabants Museum

(lees verder)

4 Juni - Ruigoord

Vurige Tongen

(lees verder)

8 Juni - Amsterdam

Pantheon Boekhandel

(lees verder)

4 Aug - Rotterdam

Opening Poëziebus in Rotterdamse Schouwburg

(lees verder)

18 Sept - Amsterdam

Presentatie en jury poetryslam café Festina Lente

(lees verder)

22 Sept - Amsterdam

Poëzie op sociëteit De Kring

(lees verder)

27 Aug - Amsterdam

Performance expo Krust Gorilla in The Butchers Tears

(lees verder)

22 Okt - Rotterdam

Presentatie punkroman Leen Steen in Rotown

(lees verder)

1 Nov - Amsterdam

Herrinering Verlicht op De Nieuwe Ooster

(lees verder)

10 Maart 2018 - Nijmegen

Ontmoet de dichter in Poëziecentrum Nederland

(lees verder)

Leuke websites

DeeldeRadio

Jules Deelder draait wekelijks jazz op SubLime FM

(lees verder) Lehmann's praatjes

De Muziek van Louis Lehmann

(lees verder) Ludwig Wisch

Wekelijks op Razo Radio

(lees verder) Mijn moeder
Zilveren sierraden van
Cilia Groenveld Geen kind in de cel
Teken de petitie voor vrijlating van onschuldige kinderen in gevangenissen Oorlogsmateriaal
mag niet verloren gaan (lees verder) Het Andere Bladenbal

op De Kring

(lees verder) Chiel van Zelst

Nachtburgemeester van Amsterdam!

(lees verder) Power Pong on tour

Mathilde µP exposeert in 2006/2007 in Stuttgart, Leipzig en Bern

(lees verder) Publieksprijs Poëzie
voor de beste poëziebundel, uit te reiken in 2007, staat op Publieksprijs 2006 Olie Buma
De punkheld op wielen rolt over het web oliebuma.nl (lees verder) Met emmer en kwast
Veertig jaar Nederlandse actieaffiches 1965-2005 van Eric Duivenvoorden (lees verder) antinucleaire humor
Na Drop de Neutronenbom nu Rode Energie Mathilde muPe
desk.nl/mupe Personal web overdose van een digitale pionierster. (lees verder) Slamsphere
Leuk! Dichters reageren op elkaar op slamsphere.nl De Vopo's
De oudste, snelste en luidste punkband van Nederland: vopos.nl (lees verder) Epoëmen
Wolk verbindt alpha met beta. Bekijk ook de internationale electronische poëzie in zijn links. guidovanderwolk.nl Arabische streampoëzie
Iraakse bloggers maken internetradio met in Nederland wonende Iraakse dichters. (lees verder) Muurgedichten
Leiden brengt bijna 100 gedichten op de openbare weg en op internet. Muurgedichten.nl Graffitischrijvers
Ze doen vaak uren over het 'schrijven' van één woord. Startpagina naar deze regelmatig vernielde kunstvorm die sommigen zelf voor vernieling aanzien. graffiti.pagina.nl simonvinkenoogpuntenel

Een website met meer dan herinnering simonvinkenoog.nl

F.Starik's weblog
Op deze site staan ontroerende gedichten voor eenzame uitvaarten van overledenen zonder nabestaanden. (lees verder) Plint
Stichting Plint brengt poëzie en beeldende kunst samen. Poëzie-kaarten, -posters, -kussenslopen... Nu ook op internet: plinternet. VPRO's boekensite
hier is een leuke website over boeken
Home/Ga naar de voorpagina
Bestel Diana Ozons dichtbundel Zwerfzang. De bundel, 48 pagina's gebonden in harde kaft kost €19,90 en is hier verkrijgbaar.

Redactie | 23 Februari 2006'Zwelgen in nostalgie'

Foto door VPRO 3VOOR12. Klik voor vergrotingPunk & Poetry was een succes! Het aanwezige publiek bijeengekomen in een honderdtal, de optredenden en de Melkwegmedewerkers meldden achteraf niets dan lof. Jet Zeiss van de Melkweg: 'Ik vond het een topavond! Typisch antipunk was dan ook de zure reactie van een lid van de gevestigde pers die schreef dat Sieger Baljon een'krakersratje' is en de 'Nederlandse punkpoëzieveteranen' Dorpsoudste de Jong, Didi de Paris en ik 'zwolgen in nostalgie'.

DJ Arjan Sorge meldde hierover: 'Jammer van de NRC correspondent, ik geloof niet dat-ie doorhad dat het al fantastisch genoeg was dat iedereen er zowaar stond op dat podium. Heerlijke verzameling mensen! Overlevenden, niet kapot te krijgen, tjokvol geschiedenis.'

Tijdens de presentaties van de betreffende dichters doorspekte ik het programma met een college punkhistorie om het geheel te plaatsen in literair perspectief. Het vooral jonge publiek hoorde het wat en hoe van schrijvende punks, punks avant la lettre, de opvolgende generaties en de biografische gegevens van de optredende dichters. We hadden vooraf afgesproken dat we niet zouden 'doen als toen' en ik opende de avond dan ook voornamelijk met werk uit mijn nieuwe bundel. Aangezien ik alles uit mijn hoofd deed kon ik podium en zaal al performend benutten.

Aan het begin gaf ik de credits aan verdoemde dichters als François Villon, Charles Baudelaire, Paul Verlaine, Athur Rimbaud maar ook aan Majakowski, Walth Whitman en de beatgeneratie met Allan Ginsberg, Simon Vinkenoog, Johnny van Doorn, Jules Deelder en de opvolgende punkgeneratie met o.a. Ton Lebbink en Bart Chabot. Ik memoreerde Ben Posset van One World Poetry en zijn vriend de uitgever Jos Knipscheer die de podiumpoëzie in de jaren zeventig en daarmee ook mij in de jaren tachtig voor het eerst op het Melkwegpodium hadden gebracht.
De Melkweg is in 1970 gekraakt om een alternatief geluid te halen en nog steeds benutten dichters (voormalige) krakersbolwerken als, broedplaats voor hun poëzie. Vaak beschouwen deze dichters hun werk als teksten in plaats van ze te categoriseren onder de dichtkunst. Het spreekt voor zich dat de punkpoëzie veelal ontstaat als songtekst en onderdeel is van de bandcultuur.

VPRO: 'Punk staat immers sinds haar ontstaan in het midden van de jaren zeventig garant voor gepeperde meningen over alles en iedereen. En punk is onder andere door haar verwantschap met de Dada en Fluxus nog steeds een belangrijke bron van inspiratie voor vele dichters en performers. Onontkoombaar dus, die avond vol punkers met poëzie in hun donder.'

Weblog De Kale Doperwt: 'De sfeer was goed en gemoedelijk. Diana Ozon presenteerde het geheel. Het programma was divers. Oude punks die in poezie zijn doorgegaan. Diana is door de jaren heen behoorlijk door de wol geverfd op het podium. Niet draaiend op routine maar wel vol overgave spuwde zij haar gedichten de zaal in.

Zelf trad ik als eerste op. Ik deed nogal fel, up-tempo en theatraal Vluchten, Graspol, Er is geen Toekomst, Drukkende Regenbui, Slaapstad, Graffiti en Verzen van Vrijheid. Omdat de NRCrecensent dit optreden 'bleek' noemde en dat van Penny Rimbaud onvermeld liet, vermoed ik dat hij pas tegen de pauze binnenkwam.

Doperwt: Penny Rimbaud viel tegen. Die had een saxofoniste mee die irritant door zijn gesproken woord heen tetterde. Het zal zonder twijfel de bedoeling zijn geweest maar voor mij was het niks. Je kan ook te ingewikkeld doen.'

Klik voor vergroting Elliot, Baljon, Ozon, Rimbaud, S HallPenny Rimbaud, was na mij. Hij had een erg lang en heel bijzonder optreden begeleid door saxofoniste/fluitiste Louise Elliot.Hij performde, liet zich vallen en rolde al voordragend rond alsof hij geen 63 jaar oud is. Het was de meest fysieke act van de avond.

VPRO: 'De opvallend hoge leeftijd van de performers voor een stroming die toch voor de tegendraadse jeugd staat, werd vooral door de voordrachten van de buitenlandse dichters krachtig tegengesproken. De 63 jaar oude anarchist Penny Rimbaud (bekend van de band Crass) gaf nog de meest vitale performance deze avond. Begeleid door een saxofoon werd zijn voordracht vooral bijzonder door katachtige bewegingen van zijn opvallend jeugdig gespierde lichaam, dat een ostentatieve rol van het podium zonder problemen opving.'

Didi de Paris: 'De grootste verrassing was echter Penny Rimbaud, drijvende kracht achter het anarcho-punkcollectief Crass. Voor mij betekende de doorbraak van The Sex Pistols (december 1976)  het einde van de eerste punkgolf. Het eerste contingent bracht eerder vrijblijvende pretpunk. Toen kwam Crass. Een consequent doorgedreven anarchisme, toegepast op de eigen leefsfeer. Richard Hell was de look van punk, John Lydon de stem, Penny Rimbaud de brains. Ik zal hem altijd associëren met punk. Wat ik in die paar dagen dat ik met die man opgetrokken heb leerde was dat punk slechts een interludium in zijn leven geweest is. Hij en zijn vriendin zijn gewoon een stel ouwe hippies. Het toont aan dat ... ongeacht de wisselende modefenomenen ... hippie, punk, jazz... er in de maatschappij altijd een attitude van verzet aanwezig is.'

Klik voor vergroting Dorpsoudste en Baljon foto Ozon.VPRO: 'Sieger Baljon was de enige jeugdige dichter van de avond. Hij haalde in zijn eentje de gemiddelde leeftijd op het podium beduidend omlaag. Hij sloot met zijn vrij neurotische en springerige voordracht aan op de voordrachten van de buitenlandse gasten, maar vermeed daarbij elke vorm van anekdotiek. Zijn lange gedichten gaven blijk van een bevlogen eigen kijk op de wereld die, naar eigen zeggen, met het ouder worden steeds politieker zijn geworden. Met een mix aan geluidseffecten, mimiek en klankrijm werden sommige zinnen als "over straat loopt zij, loopt zij in vaart achteruit, de vrouw van papier" (over Verdonk) prachtig en met kracht neergezet.'

Doperwt: 'Na de pauze bleek Attila The Stockbroker een voltreffer te zijn, althans wat mij betreft. Ik ken Attilla nog van zijn bijdragen op de LP "OiOi that’s yer lot", een man van de straat, en dat is ie gebleven. De grijze haren ten spijt bleek deze man de zaal nog steeds mee te kunnen krijgen. De sfeer in de zaal begon aardig jolig te worden tijdens en na zijn optreden. Attila is nog niets van zijn vuur kwijt. Daarna kon eigenlijk niets meer stuk, onder andere Didi de Paris en John S. Hall gooiden er nog even wat olie op en stonden zo garant voor een spetterend einde van de avond.'

VPRO: 'Zowel Attila the Stockbroker en John S. Hall schuwden de grote woorden tegen de Amerikaanse regering niet, al was het zelden zonder zelfspot. Daardoor kregen beide optredens meer weg van een cabaret voorstelling en vermaakten de twee zonder veel moeite het publiek. Attila the Stockbroker grossierde als chroniqueur van het punkerbestaan. Met een prachtige, humorvolle beschrijving van de Ware Hel voor punkers in "Punknight at the Ducks' Nuts" kreeg hij de lachers op zijn hand, om daarna zonder dralen met een vlammende rap te getuigen tegen elke vorm van hokjesgeest.'

Didi: 'Attila the Stockbroker was in zeer goeie doen. Klassiekers zoals New World Order Rap en Death of a salesman - die in het oor blijven steken zoals water na het zwemmen in de buis van Eustachius.'

VPRO: 'Bij John S. Hall werden door de onderkoelde humor de lasterlijke woorden ("fuck you, you piece of shit, you cunt"enzovoorts) op de dood van Reagan als vanzelf minder aanstootgevend. Het was meteen het meest opruiende moment van de avond.'
Didi: 'Op de bühne ging John S. Hall tekeer als een duiveltje aan het lachgas. Jos (Dorpsoudste de Jong) deed nieuw werk: ingetogen voorgedragen maar wel rauw en zeer poëtisch. Hij was erg goed!'

VPRO: 'Men stond - letterlijk - stil bij de grote tijd van hun jeugd, toen de kracht van het nihilisme was ontdekt en het schoppen tegen de maatschappij nog onbekommerd mocht zijn. Vooral Dorpsoudste De Jong gaf in een lang verhaal een gloedvolle vertolking van dit sentiment. Maar daardoor kregen zelfs de gedichten die inhaakten op hedendaagse ontwikkelingen een zweem van berusting met zich mee.'

Chrétien Breukers op zijn weblog Contrabas: 'Laatst was er een programma over Punk en poëzie in de Melkweg te Amsterdam-centrum. Zie de website van Diana Ozon voor meer info. Doorklikkend bracht mij dit bij een titelloos gedicht van Dorpsoudste de Jong dat begint met de regel 'Hout zaagt ze, tot kleine blokjes'. Wat een prachtig vers. Waarom is deze dichter eigenlijk niet bekender dan hij nu is?' 

Klik voor vergroting Dorpsoudste, Zeiss, DeparisDidi de Paris had zelfs speciaal iets voor de gelegenheid geschreven en is nog steeds niet getemd. Didi: 'Voor mijn eigen set putte ik naast twee oldtimmers(anti-Golfoorlog gedichten) vooral uit mijn recentste projecten. Ten eerste waren dit begin en einde van "Hey punk, where you goin'with that flower in your hand?". De titel is ontleend aan een song van Frank Zappa, uit 1967. De volledige tekst verschijnt in het eerste nummer van WahWah (1 maart 2006).
Verder putte ik voor mijn set uit mijn "CloneStad"- project. CloneStad verschijnt in het undergroundblad Gonzo Circus (
www.gonzocircus.com) Ik schrijf het vanuit Leuven, maar mensen van overal kunnen er zich in herkennen. De plaats is typerend voor de post-industriële samenleving. CloneStad gaat over de spanning literatuur-engagement. Mijn hoofdfiguur heet Bertolt. Het is een hommage aan Bertolt Brecht. 2006 is een Brecht-jaar!   De eerste aflevering begint uitermate chaotisch. Maar het geheel heeft een ijzerstrakke structuur. De sfeer is erg cyber, maar heeft veel invloeden van Döblin (Berlin Aleksanderplatz & Fassbinder). Kortom, de sfeer van 'Cabaret'. Dresden Dolls?'

v.l.n.r. Doppie, Diana Ozon en Leon Foto dekaledoperwt.nl Klik voor vergrotingDoperwt: 'Na afloop ging Leon nog even reclame voor mij maken bij Diana Ozon. Die had wel interesse in Doppie, iemand waarmee zij in het verleden had geschreven. En dat in een tijd van voor de computer. Of ik die documentaire van Motorhead op de Belgische tv had gezien kijkende naar mijn Tshirt. Shit, die heb ik dus gemist. Nou ja, je kan niet alles zien. Diana bleek een innemende persoonlijkheid te zijn. En dan ook nog steeds aktief in en op (punk)podia, dat kunnen er niet veel zeggen. Diana was er namelijk vanaf de eerste punkgolf bij en is in de punkwereld toch wel een van de boegbeelden van het eerste uur.'

De genoemde Motorheaddocu was trouwens op de BBC maar dat mag de pret niet drukken: de muziek stond blijkbaar toch nog te hard. Wij oudere punks waren het onderling eens dat we de punknummers nog nooit zo zacht ten gehore gebracht hadden gehoord. Met die bolle op de foto heb ik nog een tijd in het papierentijdperk gecorrespondeerd. De jongere - 'tjee, u bent ouder dan mijn moeder' - zei mij die correspondentie te hebben gelezen: 'een dik pak brieven waarin iets werd geregeld voor een fanzine. Dat geduld dat jullie hadden! Jullie deden maanden over een afspraak die mij nu hooguit een dagdeel mailen zou kosten'.

In dit digitale tijdperk duurt het nòg minstens een maand voor alle informatie over een optreden is binnengedruppeld.

Poster Melkweg Klik voor vergrotingOp mijn verlanglijstje als organisator van Punk & Poetry de avond stonden veel meer dichters dan binnen de beperkte tijd van de avond en het budget pasten. Zo rekende ik ook Richard Hell, Patty Smith, John Cooper Clarke, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Henri Rollins (Black Flag), Nick Cave (Bad Seeds), Jim Thirlwell (Foetus), Lydia Lunch, Jello Biafra (Dead Kennedys), Joolz Denby, Patrick Frizgerald, Hugh Cornwall en Nina Hagen tot de mogelijke deelnemers.
Bij de Nederlandstalige kandidaten zaten Bart Chabot, Tom Lanoye, Bart FM Droog, Adriaan Bontebal, Rick de Leeuw, Eddie Kagie, Carrie en Ton Lebbink. Ook passeerden Harry Zevenbergen, Boozy, de Pyromancer, Quirien van Haelen en Gijs ter Haar de revue. Linton Kwesie Johnson en Jules Deelder werden door de Weerwoordorganisatie meteen afgewezen wegens Jazz en Reggea & Poetry al waren ze wel erg belangrijke dichters op avonden in de oertijd van de punkpoëzie. De eerste Belgische punkauteur Annemie van de Kerckhoven kwam pas op de avond zelf ter sprake, daar had ik eerder aan moeten denken!

Het kleine aantal vrouwen viel mij al bij mijn eerste onderzoek op. In de bandjeshausse van Punk barstte het van de meiden die hun eigen teksten ten gehore brachten. We verloren elkaar uit het oog. Mogelijk hebben ze gezinnen gesticht en zullen hopelijk weldra herintreden want dichtende meiden houden daar vast niet zo massaal mee op. De enkeling die ik kon terugvinden kwam niet door de Weerwoord-softheidsfilter heen die ook gold voor een aantal bovenstaande dichters. Sommige vrouwen konden niet aanwezig zijn, anderen waren te prijzig en weer anderen waren te recent in Amsterdam of Antwerpen opgetreden. Hetzelfde gold voor veel mannen.

Uiteindelijk bleven alleen Penny Rimbaud, Attilla The Stockbroker, John S. Hall, Jos 'Dorpsoudste' de Jong, Didi de Paris, Sieger Baljon en ikzelf over. Meestal treden presentatoren niet zelf op maar de organisatie wilde dat persé.

Het Belgische simultaanprogramma door Weerwoordproducent Marc Verstappen voegde Elvis Peeters en The Fall aan de line-up toe in zaal De Nachten in Antwerpen. Daar was de zaal afgeladen dankzij doorgang tot in de nachtelijke uren en het boeken van The Fall. Het massaal opgekomen poppubliek zorgde echter wel voor veel rumoer tijdens de voordrachten. Ik was wegens een jaar vooraf gecontracteerde activiteit op Landelijke Gedichtendag helaas verhinderd. Sieger Baljon en Dorpsoudste de Jong werden niet meegenomen in de drukke Antwerpse avond.

In de Amsterdamse versie was slechts lezingpubliek aanwezig dat voor de gelegenheid aan tafeltjes kon zitten. Gelukkig zorgde DJ Arjan Sorge voor een toepasselijk geluidsdecor. Hij werd op klokslag middernacht onverbiddelijk afgelost door een collega DJ die de discoavond inzette voor het dance-publiek dat rijendik tot aan het Leidseplein stond te dringen voor de deur van de Melkweg. Hoe de jeugdcultuur Punk en New Wave eind jaren zeventig werd verdrongen door het fenomeen disco werd hierbij weer eens schitterend geïllustreerd anno 2006.

Het moment van samenzijn was op zich te kort voor de aanwezigen op Punk & Poetry maar dat geeft ook aan dat het goed was.
Arjan: 'Afijn, we gaan gewoon door!'

Mijn verlanglijstje is inmiddels ook alweer langer. Vooral binnen het slamcircuit komt gelukkig ook puur punkpoëzietalent bovendrijven. Op de podia van buurthuizen staat een generatie rappers die qua felheid elke punkpoëet doet verbleken. Gelukkig nog te jong voor berusting in de toon van het maatschappelijke protest. Wat dat betreft is Hiphop & Poetry een waardige voortzetting van Punk.

Zie in het Optreedarchief 28 Januari - Amsterdam

Bronnen:
'Nederlandse Punkdichters Tam' NRC van 30-1-06
Weblog De Kale Doperwt
'Punkers met poëzie in hun donder' VPRO 3VOOR12

Bezoek ook:
damoclash.nl
attillathestockbroker.com
Ozon Biografie

Meer over punk in Punk studie - boeken en films





These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Twitter


Home/Ga naar de voorpagina

Zoeken

Sociale media

Diana's Facebookpagina
Diana doet Tweet-tweet Diana's LinkedIn-pagina

links

De Schrijverscentrale
Uitgeverij Passage
In de Knipscheer
 
Letterkundig Museum
Koninklijke Bibliotheek
Openbare Bibliotheek
Digi. Bib. NL
Literatuurlinks
Antiquariaten
 
Rottend Staal
VPRO boeken
De Brakke Hond
Lava
Meander
Letterland
Bulkboek
Poëzierapport
Dichttalent
Writersblock
De Contrabas
Literatuurplein
Schrijvers Startkabel
 
Wintertuin
Dichter Aan Huis
Passionate
Crossing Border
Poetry International
SLAA
SLAU
Perdu
Zaal 100
Ruigoord
Dichters in Helmers
 
Didi de Paris
Tom Lanoye
Dorpsoudste
Rick De Leeuw
Simon Vinkenoog
Ton Lebbink
Bart Brey
George Moormann
Bart Chabot
Johnny Van Doorn
Jules Deelder
Pamela Koevoets
Adriaan Bontebal
Linton K. Johnson
Lydia Lunch
Paul Schaaps
John C. Clarke
Hugo Claus
Harry Mulisch
Remco Campert
Atilla The Stockbroker
Anne Clark
Astrid Roemer
L. Th. Lehmann
Jana Beranová
H.H. ter Balkt
Jean Pierre Rawie
Gabriel Szmulewicz
Rik van Boeckel
Edgar Cairo
Gerry van der Linden
Koos Dalstra
Aja Waalwijk
Johan Joos
CB Vaandrager
Jaap Blonk
Bert Schierbeek
Hester Knibbe
Willem van Toorn
Marga Kool
Judith Herzberg
Jan Eijkelboom
Neeltje Maria Min
Scott Rollins
Joke Van Leeuwen
Huub Van Der Lubbe
Rita Dove
Leo Vroman
Hanny Michaelis
Sybren Polet
Julian With
Esther Jansma
Maria van Daalen
Herman De Coninck
M Vasalis
Rogi Wieg
Judith Mok
Elma van Haren
Carla Bogaards
Vital Beaken
Erik Lindner
Henkes&Bindervoet
Frits Criens
Jan Kal
Micha de Vreede
Hans Verhagen
Louise Landes Levi
Eddie Woods
Baafje Wezelman
Leo Van Der Zalm
Birgit Parinussa
Grazyna Przybyl
Hans Plomp
Moustafa Stitou
Menno Wigman
Kristien Hemmerechts
Gerrit Komrij
Bart FM Droog
Tjitse Hofman
Tsead Bruinja
Elly De Waard
Chawwa Wijnberg
Titi Zaadnoordijk
Jack Nouws
Benjamin Zephaniah
Joost Zwagerman
Pieter Boskma
F. Starik
Rene Huigen
Arthur Lava
Olaf Zwetsloot
Serge Van Duijnhoven
Ruben Van Gogh
Erik Jan Harmens
Ilse Starkenburg
Hagar Peeters
Ingmar Heytze
Vrouwkje Tuinman
Harry Zevenbergen
Kamiel Proost
Albertina Soepboer
Andy Fierens
Tjitske Jansen
Nisrine Mbarki
Sven Ariaans
Lucas Laherto Hirsch
ACG Vianen
Anne van Amstel
Quirien van Haelen
Daniël Dee
Catharina Blaauwendraad
Hannie Rouweler
De Woorddansers
Rien Vroegindeweij
Gijs ter Haar
Der Peter
Racker Z
Anneke Claus
Penny Rimbaud
John S Hall
Mia Mia
Adriaan Jaeggi
Hans Kloos
Robin Block
Alexis de Roode
Def P.
 
Wim T Schippers
Wim de Bie
Willem de Ridder
Kuifjes log
 
De Agenda van NL
Cultuurnet
Openbaar vervoer
(Land)kaarten
Weerberichten
 
Space weather
Sterren aktueel
Visible Earth
Global volcanism
Earthquake
BBC tech/sci/nat
Veldbiologie
 
Tonie's startpagina
Alle kranten
NL kranten
 
Indymedia
Vrije Radio
Squatnet
Ravage
N5M
Nettime
Webwereld
 
De Drie Boeddha's
Wil Schmal
Obed Brinkman
Lielian Tan
Popinstituut
Armand
Mecano
Helmettes
Inside Nipples
The Filth
Fatal Flowers
De Kecks
Dubbel Mono
The Ex
De Vopo's
The Nitwitz
Heideroosjes
The Scene
Yawp
Nina Hagen
Jan Rot
Marc Van Bekkum
DJ Peran
Rasta Robert
Renee Stevense
Punk pagina
Punx
Nederpunk
punksquad
Musique d'Afrique
 
Lambiek
Cartoonists index
Fokke & Sukke
Graffiti
Hugo Kaagman
Mathilde muPe
Cilia Groenveld
Det Digit
Xybertag Artburo
Debra Salomon
Erik Hobijn
Bib. Bajazzo
Jan Bianchi
Thomas Schlijper
RijksMuseum
De Waag
IBW
Azart
Chiellerie HPVK
Galerie De Etna
Illuseum
Galerie Posset
Damoclash
  XML: RSS Feed
  Draait op PivotX - 2.3.11